marți, 28 iulie 2009

FERICIREA. STEP ONE


  • Vrei sa fii fericit. Stii insa ce te face fericit? Si nu ma refer la papa-caca-nani-iubi…
  • Spuneam mai de mult o chestie simpla: ne suntem pe lumea asta cu un sigur lucru: sa ne facem fericiti.
  • Trecem prin perioade mai grele uneori, prin momente dificile, clipe nasoale, lucruri care nu tin de noi, pur si simplu le primim si trebuie sa ne descurcam cu ele. N-ai ce-i face, asa-ti vin, le duci pe picioare sau te opresti.
  • Dar in rest? Momentele in care totul ar putea fi bine, in care sansele nu ne sunt potrivnice, clipele pe care le-am putea face frumoase… ce facem cu ele?
  • De ce stam si ne resemnam la rutinele cu care ne-am obisnuit, de ce nu iesim din pasii intipariti de noi sau de altii pe poteci deja batatorite?
  • Hai sa incepem un tutorial: FERICIREA. Da, stiu, suna naiv, dar daca…
  • Pana la urma am putea spune ca e simplu: vezi ce-ai facut pana acum, ce te-a facut fericit, ce te-a nemultumit si faci lista. Asta ar fi pasul unu.
  • Deci, FERICIREA, PASUL 1. LISTA.
  • Gandeste-te la ce te face fericit. Nu fii modest, gandeste mare, lasa imaginatia sa lucreze, lasa orice tampenie care-ti vine in cap sa se astearna pe hartie.
  • Scrie orice tembelism care-ti vine in cap pe hartia aia. Nu te grabi, las-le sa vina, rasfata-te gandind in orice directie. Dar gandeste-te la lucrurile care te fac cu adevarat fericit(a).
  • Da-ti timp, nu trebuie s-o faci intr-o zi sau o saptamana. Lasa ceva RAM tot timpul la dispozitia acestui task, ca esti la dus sau la masa, ca bei cafeaua de dimineata sau conduci, nu conteaza.
  • Vei fi tentat, vei fi tentata, sa scrii la repezeala “Q7 alb, vila p+4, vacante in Hawaii”. Nu le neglija, scrie-le si pe-alea, vorbim de ele mai tarziu.
  • Fa o lista interminabila, nu te speria adauga-le pe toate, imagineaza-te in toate visele de fericire si trece-le pe lista.
  • Nu te gandi ca “n-am cum s-o fac pe asta, degeaba o trec!”. Nu te gandi ca “n-o sa am niciodata bani de Continental GT” sau ca “o sa am io bani de yacht cand o zbura Fulga!”. Nu, nu te gandi la bani, nu te gandi la “nu se poate”, pur si simplu gandeste-te la tine in ipostaza respectiva si fii sigur ca te face fericit(a). Daca tu simti sau crezi ca te-ar face… pune-o pe lista! Dar fii sigur(a) ca ti-ar aduce fericirea.
  • Si nu, nu fa o lista de cumparaturi, acum vorbim de fericire, vorbim de lucrurile cu adevarat importante pentru noi. Gandeste-te si la familie, la prieteni, la sentimente…
  • Fa lista aia si vorbim peste cateva zile. M-am apucat si eu de ea, nu e asa greu dar cere timp.
  • Daca te-ai uitat la “The Bucket List” ai inteles deja ideea, daca nu… ti-am explicat eu cu ce incepem.
  • Lista n-o sa mi-o dai mie, nici n-o s-o duci la “zidul care implineste dorintele de pe lista de care-a zis Cabral” si nici nu-ti vand vreun talisman indeplinitor de dorinte.
  • Cand ai timp fa lista aia. Ne intalnim aici peste cateva zile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu